Podavsnitt

#14 Regionfullmäktige i april och långa dagar i politiken

I detta avsnitt pratar Robert Thunfors och David Forslund om Regionfullmäktige i april där bland annat Socialdemokraterna, Moderaterna, Liberalerna och Sverigedemokraterna bestämde att alla fasta slutenvårdsplatser för psykiatrin i Örnsköldsvik skulle läggas ner. De fick även berättat för sig att kostnaderna för de nya rättspsykiatriska kliniken i Sundsvall nu beräknas kosta 80% mer än vad som angavs för ett halvår sedan. Sist men inte minst så får vi en inblick i en politikers vardag som ibland består av många långa möten. Tack för att du lyssnar!