Podavsnitt

#15 Nedläggningen av Allsta skola i Sundsvall med Per Gybo

Nedläggningen av Allsta skola i Sundsvall med Per Gybo

Nedläggningen av Allsta skola i Sundsvall med Per Gybo

Den 31 maj 2021 kommer beslutet som föräldrarna och barnen i Allsta fruktat. Allsta skola i Sundsvall läggs ner med hänvisning till att kommunen behöver spara pengar. En besparing på 5 miljoner påstås kunna uppbringas men håller verkligen den kalkylen och är det inte så att besparingen uteblir? Per Gybo förklarar underlaget till beslut och tillsammans med ljudklipp från politiker vid kommunfullmäktiges sammanträde samt klipp från Sveriges radios intervju med de engagerade Allstaborna Elin Westberg och Laura Brander så presenteras en komplett bild av vad som hänt och vad som sannolikt kommer hända framöver.

Glöm inte bort att prenumerera på podden för att inte missa våra kommande avsnitt. Tack för att ni lyssnar!